تجهیز ماشین های مرسدس بنز به کدهای K-R
 
سفرهای علمی

احتمالا می دانید که کیو آر کد چیست؟ یک تصویر شبیه بارکد که توسط دوربین تلفن همراه شما خوانده می شود و حاوی یک سری اطلاعات مانند آدرس یک صفحه وب و... است. شاید کدهای کیو آر در زندگی معمول کارایی چندانی نداشته باشند و تا کنون استفاده های محدود و تنها سرگرم کننده آنها را دیده باشیم. اما شرکت اتومبیل سازی مرسدس بنز قصد دارد آنها را به جایی ببرد که ثانیه ها هم ارزش دارند و با همین برچسب های کوچک اما مفید می توان نجات جان انسان ها در تصادفات را امن تر و سریع تر نمود. 

این شرکت ماشین سازی قصد دارد برچسب های کیو آر حاوی اطلاعات نجات مدل های مختلف اتومبیلش را درون ماشین ها نصب کند. این گونه دیگر تیم نجات تنها به یک تلفن یا تبلت نیاز دارند تا به سرعت و با سهولت نقشه ها و طرح های کامل مورد نیاز درباره ماشین را در اختیار داشته باشند. در نتیجه عملیات نجات سرنشینان گیر افتاده درون اتومبیل را سریع تر و امن تر به سرانجام رسانند. 

برگه های نجات یا Rescue Sheet در حقیقت نقشه هایی هستند که به آتش نشان ها، پلیس ها و نیروهای امدادی جزئیات لازم در خصوص هر مدل ماشین را نشان می دهند. این جزئیات می توانند شامل موقعیت قرار گیری ایربگ ها، روش قطع جریان بنزین خودرو، تانک ها، کابل های الکتریکی، کپسول های فشار قوی، کابل های ولتاژ بالا و دیگر تجهیزات اتومبیل باشند. با این اطلاعات تیم های نجات می توانند از امن ترین مسیر ممکن خودشان را به افراد حادثه دیده درون اتومبیل برسانند. 

با در دست داشتن این اطلاعات دیگر تیم نجات برای تایید مدل اتومبیل و همچنین جستجو جهت یافتن برگه های نجات وقت را تلف نمی کند. یا اینکه لازم نیست ریسک کرده و از مسیر ناشناخته اقدام به برش کابل های برق و لوله های سوخت رسانی کند. 

قرار است مرسدس بنز این برچسب ها را درون درب باک و قسمت داخلی ستون وسط (ستون B) اتومبیل هایش نصب کند. و نکته جالب ماجرا این است که مرسدس بنز اعلام کرده ابداع جدید خود را پتنت نکرده است تا تمامی شرکت های اتومبیل سازی بتوانند از آن استفاده کنند. با این کار، بدون شک شاهد یک جهش در سرعت و تاثیرگذاری کمک های امدادی خواهیم بود.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
شنبه 22 تير 1392برچسب:, :: 20:42
فاتح

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 19
بازدید کل : 19095
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1